شخصيت علمي امام رضا علیه السلام
ضامن آهــو
اطلاعات کامل و جامع در باره امام رضا(ع)،حرم،مشهد و ...

امام هشتم (ع) ، چونان نياكان وارسته اش ، از مقام علمي والايي برخوردار بود ، تا آن جا كه وي را «عالم آل محمد (ع) » لقب داده‌اند.

اباصلت از محمدبن اسحاق بن موسي بن جعفر (ع) نقل كرده است :«امام موسي بن جعفر عليه السلام به فرزندانش مي فرمود : برادرتان ، علي بن موسي ، داناي خاندان پيامبر (ع) است. نيازها و پرسشهاي ديني خود را از وي فرا گيريد و آنچه را به شما تعليم داد ، به خاطر بسپاريد ، چه اين كه بارها پدرم امام صادق (ع) به من فرمود : داناي خاندان پيامبر (ع) در نسل توست و اي كاش من او را درك كرده و مي ديدم.»

با توجه به اين كه در ميان ائمه ، امام باقر (ع) و امام صادق (ع) مجال بيشتري براي تشكيل محافل علمي و نشر علوم اهل بيت (ع) پيدا كردند ، و با اين حال امام رضا (ع) كه در اين زمينه مجال كمتري يافت ، عنوان «عالم آل محمد» را دريافت كرده است ، مي توان اين گمان را درست دانست كه مناظرات و مباحثات علمي و اعتقادي آن حضرت از چنان اهميت و امتيازي برخوردار بوده است كه به عنوان عالم خاندان رسالت شناخته شود.

برگرفته از کتاب امام علی بن موسی الرضا(ع)، منادی توحید و امامت، پژوهش:گروه تاریخ اسلام، نگارش:محمد جواد معینی و احمد ترابی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : سه شنبه 19 شهريور 1398برچسب:,
ارسال توسط حسین احمدپور مبارکه