ضامن آهــو
اطلاعات کامل و جامع در باره امام رضا(ع)،حرم،مشهد و ...

1

- معرفت و آشنایی با فلسفه و آثار حیاتبخش نماز:

مسلم است هرگاه نمازگزار به آثار مادی و معنوی نماز یقین حاصل کند آمادگی بیشتری برای انجام آن پیدا می­نماید زیرا این معرفت، گذرگاهی است برای رسیدن به یقین و در پرتو آن نمازگزار می­فهمد، چه می­گوید و چه می­خواهد. در نتیجه حقّ خداوند متعال را بزرگ می­شمرد، و از او بیمناک می­شود و به رحمتش امیدوار می­گردد، و از کوتاهی در انجام وظایف خویش شرمسار خواهد شد.

2- رعایت آداب مستحبات مربوط به نماز:

(نماز همراه با مسواک و بوی خوش، و وضوی شاداب) امام رضا(ع) از امیر المومنین(ع) روایت کرده است که آن حضرت فرمود: «آن نمازی ارزشمند است که همراه وضوی کامل و شاداب باشد، در حالی که وضو با نیت پاک، خلوص یقین، فراغ دل و ترک اشتغال به دنیا انجام پذیرد.»

3- انتخاب مکان مقذس برای نماز

«محمدبن سنان» می­گوید: از امام رضا(ع) شنیدم می­فرمود: «نماز فرادی در مسجد کوفه، فضیلتش بیشتر از هفتاد نماز جماعت در مساجد دیگر».

«حسین بن علی وشّاء» گوید: از حضرت رضا(ع) سئوال کردم از نماز در مسجدالحرام و مسجدالرسول که آیا ثواب نماز در این دو مکان با هم برابر است؟ حضرت فرمود: «آری! نماز در آن دو مسجد ثواب هزار نماز را در مکانهای دیگر دارد».

راوی گوید: «امام رضا(ع) عمره به جای آورد و هنگامی که با خانه خدا وداع کرد و آهنگ خروج نمود سوی حناطین آمد و در صحن مسجد در پشت کعبه ایستاد و دستهایش را به دعا بلند کرد و به ما نیز فرمود: اینجا بهترین مکانی است که شخص می­تواند از خدا حاجت طلبد. نماز در آن برتر است از نماز در جای دیگر به شصت سال یا شصت ماه

برگرفته از کتاب نماز و دعا از دیدگاه امام رضا(ع) – نویسنده محسن کتابچی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : چهار شنبه 20 شهريور 1398برچسب:,
ارسال توسط حسین احمدپور مبارکه